Image Image Image Image Image Image Image Image Image

1 maart 2016 | By |

Voortdurend op zoek naar verbetering

Van ICT tot geautomatiseerde reachtrucks: bij Brouwers Transport en Brouwers Logistics wordt volop gewerkt aan de toekomst. Algemeen directeur Toine Brouwers en research paper of illegal drugs zijn team zoeken dan ook voortdurend naar nieuwe manieren om rendabel en efficiënt te blijven. Een interview met Toine Brouwers over vroeger, nu en de toekomst.

Met 15 eigen vrachtwagens, 2 busjes en een netwerk van partners, bedient Brouwers Transport een breed scala aan klanten in de Benelux, Duitsland, Noord-Frankrijk en kleine delen van Zwitserland en Oostenrijk. Brouwers Logistics richt zich op warehousing en voorraadbeheer. Het bedrijf beschikt over drie locaties: twee op industrieterrein De Brand en één op industrieterrein De Vutter.

Automatisering

brouwers

“Brouwers is een familiebedrijf,” vertelt Toine Brouwers. “Samen met mijn broer Joris ben ik eigenaar van het bedrijf. We zijn van oudsher echt een Bosch bedrijf dat in de  loop der jaren is uitgegroeid tot waar we nu staan. Op dit moment zijn wij vooral bezig met automatisering van onze processen. Dat traject is vele jaren geleden al ingezet; we hebben dus al stappen gemaakt op dit gebied. Zo zijn ons warehouse-managementsysteem, ons transport-managementsysteem en de boordcomputers op onze vrachtwagens al aan elkaar gekoppeld. De gegevens die hierin opgeslagen zijn, zijn via internet inzichtelijk voor onze klanten en relaties. Zij kunnen op die manier zelf online zien wat er bijvoorbeeld op voorraad ligt, wat er geleverd is, wanneer dat geleverd is en aan welke relaties dat geleverd is, per batch, lotcode, THT of palletnummer(s). Ook kunnen ze de vrachtbrief inzien en wie ervoor getekend heeft. En als er bijvoorbeeld op een afleveradres een levering van ons binnenkomt, hoeven writing assignment quadrilaterals challenge problems ze daar alleen het label te scannen: ze weten dan precies wat er binnen is, inclusief batchnummer, eventuele houdbaarheidsdata en eventuele serienummers.”

Houdbaarheidsdata

Toch kan het altijd beter, vindt Toine Brouwers. “Eén van onze klanten is een producent in de voedingsindustrie. Het is vanzelfsprekend dat we deze goederen op volgorde van houdbaarheidsdatum leveren; dus als we vorige maand een product hebben geleverd research paper purpose section met een datum van juli 2016, dan kunnen we niet volgende maand een pak leveren met juni 2016 erop. Bij de ontvangst bij Brouwers wordt er nu systematisch op deze juiste THT gecontroleerd, naast uiteraard de controle op de benodigde uiterste THT-datum. Doordat we informatie over de houdbaarheidsdata in onze ICT-omgeving hebben geïntegreerd, is deze nu ook beschikbaar voor onze klant. De vraag van de klant is hierin leidend, maar ook voor onszelf is het maken van stappen op dit gebied goed. Op die manier blijven we ons ontwikkelen.”

“De gemeente heeft een belangrijke rol in de ontwikkeling van ’s-Hertogenbosch als industriële stad. Daarom vinden wij de samenwerking met de gemeente binnen het platform erg waardevol.”

Het inzichtelijk maken van extra informatie voor klanten is niet het enige waar Brouwers nu mee bezig is. “Om onze processen te optimaliseren, willen we bijvoorbeeld het scannen bij inladen of overladen in gaan voeren. We weten dan zeker dat een pallet daadwerkelijk in de vrachtwagen staat. Ook het automatiseren of robotiseren van reachtrucks staat op ons verlanglijstje. Zo kunnen we ook ’s nachts onze pickplaatsen aanvullen, omdat we hiervoor geen mankracht meer nodig hebben.”

Veiligheid en bereikbaarheid

Het lidmaatschap van Logistiek Platform ’s-Hertogenbosch is volgens Toine Brouwers een prima mogelijkheid om tot nieuwe ideeën te komen voor de toekomst. “We leren van andere bedrijven door ervaringen uit te wisselen. We blijven voortdurend kijken wat er mogelijk is, en laten ons daarbij graag inspireren en adviseren door partners in het vakgebied. Door elkaars specialisatie te kennen, kun je eventueel in de toekomst gebruik maken van elkaars krachten en mogelijkheden. Daarnaast vinden wij de samenwerking met de gemeente binnen het platform erg waardevol. De gemeente heeft een belangrijke rol in de ontwikkeling van ’s-Hertogenbosch als industriële stad. Wij denken dat bijvoorbeeld de veiligheid en bereikbaarheid why does my homework take me so long aandachtspunten zijn. Als we de bereikbaarheid kunnen verbeteren, wordt het voor bedrijven interessanter zich hier te vestigen. Door als platform samen te werken met de gemeente, kunnen we veranderingen realiseren.”